Facebook nám predstavil unikátne qr kódy

Facebook opäť prišiel s novinkou, u ktorej sa inšpiroval nápadom svojho konkurenta. Novinku tentokrát tak povediac odkopírovali od Snapchatu, ktorá predstavuje jeho základný princíp používania. Jedná sa o unikátne qr kódy, ktoré sú umiestnené v messenger-i a slúžia na rýchle pridanie uživateľa medzi svojich priateľov. Vďaka tejto novinke, už nebudete musieť zdĺhavo pátrať a hľadať svojho známeho, aby ste si ho mohli pridať medzi svojích priateľov. Unikátne qr kódy vyzerajú napodiv celkom slušne oproti klasickým „vykockovaným“ qr kódom. V strede qr kódu sa nachádza vaša profilová fotografia, ktorú obklopujú čiarky, kruhy a bodky v klasických farbách messenger-u.

unikátne qr kódy, neoWeb BLOG, neoWeb STUDIOzdroj: Facebook (messenger)

Svoj osobný, unikátny qr kód nájdete v aplikácií messenger v záložke „JA“. Po kliknutí na váš kód ho môžete jednoducho zdieľať, alebo si ho uložiť a poslať emailom, alebo správou. Druhou možnosťou v tejto záložke je skenovanie kódu iného uživateľa. Skenovať kód môžete aj v záložke „ĽUDIA“. Čo je ale veľkou výhodou, že pri funkcií skenovanie, možete jednoducho prejsť do vašej galérie v telefóne a vybrať kód, ktorý už máte uložený. Unikátne qr kódy sú dostupné v aplikáciach pre iOS a Android.

unikátne qr kódy, neoWeb BLOG, neoWeb STUDIOzdroj: Facebook (messenger)

Unikátne qr kódy v aplikácií messenger nemajú za cieľ len spájať ľudí, ktorí sa náhodne zoznámili. Facebook má za cieľ posunúť aplikáciu messenger do konca roka na vyššiu úroveň a spojiť tak bežných užívateľov so spoločnosťami. V praxi by to malo vyzerať tak, že ak si kúpite vybraný produkt a budete mať dodatočné otázky, jednoducho oskenujete kód, ktorý bude priložený a môžete začať chatovať s vybranou spoločnosťou.

unikátne qr kódy, neoWeb STUDIO, neoWeb BLOGzdroj: Facebook (messenger)

Facebook má za ciel spraviť z aplikácie messenger akýsi univerzálny chatovací nástroj jednak pre uživateľov a jednak pre uživateľov so spoločnosťami. Aplikácia messenger je na vzostupe novej éry v komunikácií medzi používateľmi, o čom svedčia aj čísla v používaní tejto aplikácie. Facebook pri predstavovaní novej funkcionality (unikátne qr kódy) oznámil aj nový miľník pre aplikáciu messenger, ktorá mala ku dňu predstavovania 900 miliónov aktívnych uživateľov za mesiac. Facebook, klobúk dole 😉

unikátne qr kódy, neoWeb STUDIO, neoWeb BLOGzdroj: Facebook (messenger)

Zdroj titulnej fotografie: Facebook (messenger)

Autor: Norbert Cimerman – NEOWEB STUDIO

Ak sa Vám článok páčil, vyjadrite nám podporu zdieľaním:Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter