potlač VS. strojové výšivky

Potlač (flex/flock) vs. strojové výšivky.

Čím ďalej, tým väčšie množstvo spoločností sa začína opodstatnene zaujímať o budovanie vlastnej značky. K jej budovaniu bezpochyby patrí aj branding textilu. Je to akési ,,ologovanie/označkovanie,, oblečenia, ktoré spoločnosti využívajú buď ako pracovné/reprezentačné oblečenie alebo ako reklamné predmety, ktorými podprahovo pôsobia na svoje okolie. Určite sa aj vám neraz stalo, že Vám oči náhodne skĺzli na akési logo, ktoré sa Vám zdalo povedomé no o danej spoločnosti ste nič konkrétne nevedeli. Preto Vaše logo doplnené príznačným názvom spoločnosti či sloganom, ktorý sa vryje do pamätí okolia, dokáže robiť naozaj divy v oblasti marketingu.

FLEX/FLOCK

Veľmi obľúbeným spôsobom potlače textilu v nízkych nákladoch je potlač flex alebo flock fóliami. Ak ste o tom ešte nikdy nepočuli, určite ste to už videli. Jedná sa o vyrezávanie motívov zo špeciálnych jednofarebných fólií, ktoré sa následné ,,zažehľujú,, termolisom. Táto potlač je naozaj mimoriadne efektná a ekonomicky výhodná práve pri nižších počtoch. Rozdiel medzi flex a flock potlačou spoznáte na prvý pohľad. Flex fólie sú úplne hladké a vzbudzujú dojem jemného pogumovania, zatiaľ čo flock fólie sa nápadito podobajú na semiš. Postup prác pri výrobe sa takmer neodlišuje no pri flock fóliách sú oproti flexu problémovejšie tenké línie a drobné detaily. Napriek tomu, že sa jedná o vyrezávanie motívov z jednofarebných fólií pri flexe je možná aj plnofarebná potlač v prípade, že sa motív vytlačí na špeciálny materiál, fóliu a následne sa zažehlí.

Tak ako každá iná metóda aj táto má nejaké nevýhody. V prvom rade je to žehlenie, ktoré je možné výlučne z rubovej strany, nikdy nie priamo cez potlač. Čo sa týka trvácnosti, je to veľmi individuálne ale životnosť je možné predĺžiť praním na max 40 °C . Flex/flock potlač sa úžasne hodí na textil, u ktorého nie je predpoklad dlhodobého nosenia. Načo by Vám aj bola dokonalá potlač na pracovnom tričku, ktoré je už súce na vyhodenie? Dôležité je vopred si ujasniť, o aký typ textilu máte záujem.

výšivky, neoWeb BLOG, neoWeb STUDIO

Ceny potlače sa odvíjajú od množstva parametrov ako je: veľkosť, plošnosť, farebnosť, zložitosť, tenké línie, drobné detaily,…a presne to je dôvod, prečo je najlepšie pristupovať k cenovej kalkulácií až v čase, kedy máte pripravené grafické dáta.

STROJOVÉ VYŠÍVANIE

Do povedomia ľudí sa čoraz viac dostávajú strojové výšivky. Je to vysokokvalitný a dlhotrvajúci spôsob brandingu textilu, ktorý pôsobí naozaj solídne, ba priam prepychovo. Strojové výšivky, dokážu ľahko upútať Vaše okolie aj v malých rozmeroch. Výšivky je možné priamo aplikovať takmer na akýkoľvek textil (tričká, polokošele, mikiny, bundy, montérky, šiltovky, uteráky a rôzne iné). Okrem priamej strojovej výšivky je možné vyrobiť aj nášivky, ktoré sa našijú alebo nažehlia tam, kde je to potrebné. V pomere s trvácnosťou sú strojové výšivky relatívne lacnou formou brandovania textilu. Ak sa nejedná o celoplošné logá v plných rozmeroch, cenovo je to porovnateľné s potlačou fóliami, nehovoriac o tom, že máte na výber z bohatej farebnej škály vyšívacích nití.

výšivky, neoWeb BLOG, neoWeb STUDIO

Najdôležitejšou etapou výroby je práve príprava, ktorá kompletne ovplyvňuje finálnu kvality výšivky. Tento úkon je v drvivej väčšine jednorazovo spoplatňovaný ale za profesionálne spracovanie sa oplatí priplatiť. Ceny za samotné výšivky sa kalkulujú podľa počtu štichov a nevyhnutnosťou je dodanie grafických dát.
Ak by sme to mali zhrnúť, tak strojové výšivky sú geniálnou metódou brandingu textilu, ktorý budete mať v šatníku nejaký ten rôčik. Výšivku predsa z trička nesperiete.

Ako sa aplikuje vyšívanie na textil, konkrétne na softshellovú bundu si môžete pozrieť v priloženom videu nižšie.

Stále neviete, ktorý zo spôsobov brandingu je pre Vás vhodnejší? Radi Vám s tým v neoWeb STUDIO pomôžeme.

Autor: Simona Chorogwická

Ak sa Vám článok páčil, vyjadrite nám podporu zdieľaním:Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter