Keď nemáš instagram, v digitále nežiješ!

Ak vlastníte smartfón, s najväčšou pravdepodobnosťou ste už niekedy urobili zopár fotografii, prípadne ste natočili nejaké krátke video. Ak išlo o podarený exemplár, určite ste sa podelili aj so svojimi známymi. Na tejto báze zakladá aj voľne dostupná služba Instagram, ktorá umožňuje plynulé zdieľanie fotografii a videí (s dĺžkou maximálne 60 sekúnd), ako s vašimi priateľmi, tak aj s ostatným publikom. O nesmiernej popularite tejto aplikácie svedčí jednoduchý fakt, že zatiaľčo koncom roku 2010, v ktorom vznikla, mala 1 milión registrovaných používateľov, zatiaľčo v septembri minulého roka dosiahla komunita neuveriteľné číslo 400 miliónov členov.

(zdroj: http://blog.instagram.com/post/129662501137/150922-400million)

Spomínali sme teda už, že v podstate ide o zdieľanie vizuálneho a audiovizuálneho materiálu. To je možné v prostredí samotnej aplikácie, Instagram však umožňuje tieto príspevky zdieľať aj na sociálnych sieťach, ako napríklad na Facebooku (ktorý je vlastníkom služby), Twitteri, či na stránke Tumblr. Princíp zdieľania je veľmi jednoduchý, každý používateľ ma vytvorený účet, ktorý sleduje (z angl. following – od toho je odvodené aj slovo follower, v preklade teda odberateľ vašich príspevkov) určitý počet ľudí, tým sa zobrazí všetko, čo majiteľ účtu pridá. Aplikácia je primárne vyvíjaná pre iPhone a mobilné zariadenia s operačným systémom Android, existuje však aj alternatíva pre iPad a v beta verzii sa nachádza variant pre Windows Phone.

sociálna sieť instagram - NEOWEB STUDIO

S reklamnou kampaňou na instagram

Vzhľadom na obrovský počet ľudí, ktorí Instagram využívajú, ide o nesmierne populárnu platformu pre podnikateľov, ktorí tak svojou reklamou môžu osloviť za veľmi krátky čas obrovské množstvo ľudí. Štatisticky ide o najrýchlejšie rastúcu mobilnú sieť, ktorej používanie je navyše intuitívne a preto efektívne zacielená reklamná kampaň dokáže spoľahlivo priniesť požadované výsledky. Poďme si o tomto povedať niečo viac.

Sociálna sieť instagram - NEOWEB STUDIOzdroj: https://www.facebook.com/instagram

Reklama na Instagrame je momentálne možná ako prostredníctvom fotografie, tak cez video. Od ostatných zdieľaných príspevkov sa odlišuje dvoma výraznými skutočnosťami – jednak nápisom Sponsored (teda Sponzorovaná) na mieste, kde by ináč bol čas zdieľania a, čo je dôležitejšie, tým, že sa zobrazí nielen vašim odberateľom, ale aj ostatným, ktorí nimi ešte nie sú. Títo môžu potom daný príspevok„lajknúť“, ideálne si však rozkliknú profil spoločnosti a pridajú sa medzi odberateľov jej účtu.

Publikovať reklamné príspevky na Instagrame môže každý, kto má účet na Facebooku. Proces ich tvorby je podobný ako vytváranie reklamy na tejto najväčšej sociálnej sieti. V aplikácii, určenej na tvorbu reklamných príspevkov je k dispozícii viacero rozličných nastavení (ako vizuálnych, tak aj v rámci targetingu a podobne), preto je užitočné naštudovať si užívateľskú príručku, rovnako ako aj podmienky užívania, ktoré musia rešpektovať všetci uživatelia. (https://www.facebook.com/policies/ads#overview)

V NEOWEB STUDIO vám radi spracujeme kreatívnu a strategickú reklamnú kampaň šitú namieru podľa vaších požiadaviek.

Veľa šťastia v reklamných aktivitách! See you on Instagram! 😉
NEOWEB STUDIO INSTA


 Zdroj titulného obrázku: https://www.smashingmagazine.com/2015/04/thinking-like-an-app-designer/

Autor: externý redaktor pre NEOWEB STUDIO: Šimon Briatka

Ak sa Vám článok páčil, vyjadrite nám podporu zdieľaním:Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter