Efektívna reklama na YouTube

Nájde sa dnes jedinec, ktorý funguje na internete a nepozná YouTube? S najväčšou pravdepodobnosťou nie, táto platforma pre zdieľanie videí má celosvetový (a celowebový) dosah. Štatistiky neklamú, služba má vyše miliardy užívateľov, ktorí denne zaznamenajú viac než štyri miliardy pozretí. Tieto čísla schovajú do vrecka aj najväčšie televízne siete na svete. Nie je teda divu, že reklama na YouTube je naozaj efektívnym nástrojom. Dokáže totižto osloviť obrovské množstvo ľudí a navyše pútavou, audiovizuálnou formou. Aké sú teda jej špecifiká?

V prvom rade je na mieste uviesť, že reklama na YouTube má primárne formu videa, avšak môže existovať aj ako akýsi reklamný call-to-action banner, ktorý vás po kliknutí prenesie na webstránku vašej spoločnosti.

Reklama na YouTube ponúka dva základné typy nastavenia  

– tzv. In-Display reklama, teda taká, ktorá sa vám zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, resp. na bočnej lište pri prezeraní iného videa, ako video odporúčané, resp. súvisiace, po kliknutí naň sa užívateľ dostane priamo na váš reklamný spot

Reklama na YouTube - NEOWEB STUDIO(zdroj: support.google.com)

– tzv. In-Stream reklama, ktorá sa užívateľovi zobrazí predtým, než si prehrá vybrané video; túto reklamu je možné zrušiť po piatich sekundách od jej začiatku – video má väčšinou dĺžku do tridsiatich sekúnd

Reklama na YouTube - NEOWEB STUDIO(zdroj: support.google.com)

Ďalším často využívaným typom reklamy na YouTube je spomínaný call-to-action typ, ktorý funguje formou tzv. overlay, teda akéhosi banneru – obrázku, ktorý sa zobrazí v spodnej pätine prezeranéyho videa. Po kliknutí naň bude užívateľ presmerovaný na externý web, ktorý si určí zadávateľ reklamy a teda sa väčšinou jedná o konkrétnu landing page spoločnosti, resp. e-shopu.

Čo sa týka poplatkov, reklama na YouTube je relatívne cenovo dostupná, najmä keď uvážime, že ide o naozaj globálnu platformu s obrovským dosahom. Platenie funguje prostredníctvom tzv. pay-per-view formátu, teda zadávateľ platí za každé prezretie svojej reklamy. Aj tu sú však isté špecifiká, ak užívateľ napríklad vypne vaše In-Stream video už po piatich sekundách, resp. kedykoľvek pred jeho koncom, nebude vám účtované nič. Čo sa týka In-Display videí, platíte za každé kliknutie na odkaz na vaše reklamné video, či už v bočnej lište, alebo vo výsledkoch vyhľadávania. Ceny sa pohybujú od niekoľkých málo centov až po desiatky centov, v závislosti od parametrov, aké pre reklamu nastavíte.

Rozhodujete totižto o tom, akému publiku sa vaša reklama zobrazí, ako často, koľkokrát celkovo za deň a podobne. Čím špecifickejší je váš targeting, tým vyššia bude cena. Väčšina zadávateľov reklamy využíva možnosť nastaviť si denný rozpočet, ktorý zodpovedá presnému počtu zobrazenej reklamy v a pred videami. Aby ste overili úspešnosť svojej reklamy na YouTube, stránka vám ponúka rôzne analytické nástroje, ktoré vám sprostredkujú údaje napríklad o počte ľudí, ktorí si na vašu reklamu klikli, v ktorej sekunde prerušili reklamné video a podobne. Celý proces je veľmi jednoducho a názorne vysvetlený v užívateľskej príručke, nemusíte sa teda obávať, že sa vo svete reklamy na YouTube stratíte.

Ak by ste si ale sami netrúfali spustiť reklamu na YouTube, môžete sa na nás obrátiť a mi Vám veľmi ochotne kampaň vytvoríme, zacielíme a spustíme. Viac o našich službách sa dočítate na našom webe -> www.neoweb.sk


Autor: externý redaktor pre NEOWEB STUDIO, Šimon Briatka

Ak sa Vám článok páčil, vyjadrite nám podporu zdieľaním:Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter