Čo je landing page a načo slúži?

Tak, ako lietadlá majú svoje pristávacie dráhy, aj cielená a dobre nastavená online reklamná kampaň má svoju „pristávaciu“ stránku, tzv. landing page (slov. Ekvivalenty – vstupná stránka, cieľová stránka a podobne) . V skratke sa jedná o stránku, na ktorú sa dostane potenciálny návštevník po tom, čo klikne na váš reklamný odkaz niekde na internete. Zväčša ide o súčasť vašej stránky, prípadne e-shopu a jedná sa o veľmi dôležitý element online reklamnej kampane. Od človeka, ktorý sa na túto stránku dostane totižto chceme nielen to, aby úspešne „pristál“, teda sa ku nám vôbec dostal, ale aby aj vykonal určitú požadovanú akciu. Dnes si teda povieme niečo o tom, ako taká účinná landing page má vyzerať, ako to vlastne celé funguje a prečo je vlastne fajn, takúto pristávaciu dráhu mať.

Čo je dôležité na landing page?

Veľmi dôležitým faktorom vstupnej stránky je tzv. konverzia, teda percento ľudí, ktorí sa z „obyčajných“ návštevníkov stali trebárs zákazníkmi. Ak sa teda takýto človek po vstupe na landing page zaregistruje, resp. si niečo objedná, skrátka vykoná požadovanú akciu, tak stránka svoj účel splnila a miera konverzie sa zvyšuje. A to nám robí radosť. Preto je vhodné ako landing page zvoliť stránku, ktorá priamo nabáda, resp. dáva zákazníkovi priamo k dispozícii to, čo od neho požadujeme. Nie vždy je teda najvhodnejšie urobiť úvodnú stránku (tzv. homepage) rovno aj stránkou vstupnou. Homepage je totižto väčšinou iba akýmsi rázcestím, z ktorého sa dostaneme na požadované stránky. Landing page je priamo prispôsobená pre svoj účel – zvýšiť mieru konverzie.

Táto „pristávacia“ stránka by mala priamo nadväzovať na reklamný text, resp. odkaz, prostredníctvom ktorého sa človek na našu stránku dostane. Ideálne je, ak ladí aj graficky. Mala by byť dynamická, aktívne a pôsobivo človeka k niečomu nabádať avšak bez toho, aby mal pocit, že ho do niečoho nútime. Tu prídu vhod tzv. A/B testy, ktoré zistia, ktoré z daných slov/prvkov (A alebo B), malo vyššiu mieru úspechu pri lákaní potenciálnych zákazníkov – tieto testy ponúka napríklad aj Google Analytics.

Samozrejme nesmie chýbať nadpis, ktorý je väčšinou prvou vecou, ktorú si návštevník všimne. Mal by vystihovať ducha landing page, prípadne celého biznisu. Vhodne použitý obrázok dokáže taktiež zázraky, pozor však na prebytok vizuálnych aspektov. Rovnako to je aj s textom, rozumne napísaný text dokáže povzbudiť k nákupu, záplava informácii však skôr odradí. Pamätajte, všetko s mierou. Nezabúdajme ani na tzv. CTA elementy (teda call-to-action), teda niečo, čím návštevníka vyzveme k nejakej akcii, napríklad nech sa zaregistruje, resp. nech si zistí o službe viac a podobne. Neuškodí, ak je vaša cieľová stránka bezchybne zobraziteľná na mobilných zariadeniach.

A na záver trošku marketingu – odlíšte sa svojou landing page od konkurencie, vypíšte svoje výhody a unikátne benefity, ktoré súperiaca spoločnosť neponúkne. Umiestnite ich na viditeľné miesto, napríklad do podnadpisu. Dobre nastavená landing page dokáže naozaj veľa, nebojte sa preto experimentovať. Pamätajte, je to trošku podobné aj tým letiskám – čím viac výhod ponúknete, čím efektívnejší a zaujímavejší bude celý proces, tým viac ľudí zvykne v destinácii pristávať.


Autor: externý redaktor pre NEOWEB STUDIO: Šimon Briatka

Ak sa Vám článok páčil, vyjadrite nám podporu zdieľaním:Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter