Ako na súťaže na Facebooku

Facebook je neustále rozrastajúci sa digitálny organizmus, denne sa členmi tejto gigantickej komunity stávajú ďalší a ďalší ľudia. Pre podnikateľov fungujúcich online ide o zlatú baňu potenciálnych zákazníkov. Na internete totiž neexistuje miesto, kde sa koncentruje väčšie množstvo ľudí. Efektívne nastavený targeting dokáže zacieliť vybraný segment a pre podnik predstavuje neoceniteľné promo. Jedným z populárnych spôsobov, ako prilákať nových zákazníkov, sú súťaže. Nemožno ich však organizovať len tak, hala-bala, všetko musí mať hlavu aj pätu a podliehať pravidlám. Dnes teda všeobecne na tému súťaže na Facebooku.

Pravidlá súťaží na Facebooku

Facebook stanovil pomerne jasné podmienky, za akých môžete zorganizovať nejaké to súťaživé zápolenie. Porušenie týchto pravidiel môže viesť jednak k zablokovaniu vašej stránky, perspektívne aj súkromného konta. Na úvod si teda povieme, čo pri organizovaní súťaže môžete a čo nemôžete robiť.

Za účelom zapojenia sa do súťaže nesmiete žiadať od užívateľa aby:

  • zdieľal vašu stránku
  • „lajkol“ vašu, alebo inú stránku
  • označil svojich priateľov v príspevku/fotografii/videu
  • zdieľal súťažný príspevok na stránke priateľa

Súťaž organizujete výhradne na firemnej/produktovej stránke (resp. prostredníctvom externej aplikácie), nie na vašom osobnom profile, alebo profile inej súkromnej osoby. Máte povinnosť zverejniť jasné a transparentné pravidlá, podmienky odovzdávania cien a zúčastnenia sa, dobu trvania, mechanizmy súťaže – skrátka všetko potrebné. Za svoju súťaž ste zodpovedný iba vy, nie Facebook. V stanovách musíte teda uviesť, že Facebook neorganizuje, neručí za a nesponzoruje danú súťaž, že ju organizujete na vlastnú zodpovednosť a riziko. Samozrejme musíte spĺňať základné podmienky užívania Facebooku, teda žiadne hanlivé, ofenzívne, nelegálne, amorálne a podobné príspevky, ktoré vybočujú z noriem. Ako podmienku zúčastnenia sa súťaže môžete od ľudí žiadať, aby „lajkli“, resp. komentovali súťažný príspevok. Pri vyhlasovaní víťaza uvádzate iba jeho meno, žiadnym spôsobom ho neoznačujete v súťažnom príspevku.

facebook-box-1334045_640

Ako zorganizovať súťaž na Facebooku

Dobre nastavená súťaž, ktorá navyše spĺňa všetky podmienky a pravidlá, sa šíri sama. Ľudia ju zdieľajú, zapájajú sa, sledujú podnikovú stránku, skrátka prispievajú k zdravému ruchu okolo podniku. Neexistuje žiaden osvedčený recept na úspech vašej súťaže, pripravili sme si však zopár tipov, ktoré vám šance naň radikálne zvýšia.

  1. Vhodne vyberte trvanie a termíny súťaže

V závislosti od toho, čo ponúkate ako výhru, by ste mali prispôsobiť aj čas, kedy sa bude súťaž konať. Darčekový obchod priláka na súťaž najmä v predsviatočnom období, zatiaľčo spoločnosť ponúkajúca tlač bakalárskej/diplomovej práce zaujme v období štátnic.

  1. Originalita je kľúčom k úspechu

Odlíšte sa od množstva fádnych súťaží, ktoré nás denne na Facebooku bombardujú. Nechajte kreativite voľný priestor a zbúrajte po ceste zopár konvencii. Namiesto klasickej formulky „napíšte číslo produktu, ktorý chcete“ skúste niečo zaujímavejšie – napr. „čo by ste robili s ročnou zásobou čili omáčky/peny do kúpeľa/párty čiapok“ a najkreatívnejšiu odpoveď odmeňte. Vymyslite si vlastný hashtag, spojte súťaž s prieskumom („napíšte, aký produkt by ste radi videli v našej ponuke“) a podobne.

  1. V jednoduchosti je sila

Nežiadajte od súťažiacich príliš veľa, odpoveď na súťažnú otázku by mali byť schopní vymyslieť za pochodu, prípadne so zapojením kreativity. Nepýtajte sa na matematické rovnice a obskúrne športové štatistiky. Pripojte k súťažnému príspevku jednoduchú fotku potenciálnej výhry, nech ľudia vidia, o čo súťažia.

  1. Propagujte svoju webstránku

Prepojte súťaž na Facebooku s obsahom na vašom webe. Nalinkuje odkaz na e-shop, z ktorého si súťažiaci môže vybrať potenciálnu výhru. Prípadne ich požiadajte, aby zmenili jeden aspekt vašej stránky a najužitočnejšiu radu odmeňte prvým miestom.

Neviete si rady s organizáciou Facebook súťaže? Nemáte jasno v pravidlách? Neviete vôbec ako na to? Neváhajte sa na nás obrátiť v otázke organizácií súťaží alebo samotnej správy Vašej Facebook stránky.

Tím neoWeb s.r.o.


Autor: Šimon Briatka- externý redaktor pre NEOWEB STUDIO 

Ak sa Vám článok páčil, vyjadrite nám podporu zdieľaním:Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter